Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/15690
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mariaeduardaalbanodeassis.pdf635.36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Castro, Roney Polato de-
dc.contributor.advisor1Latteslattes.cnpq.br/8537816801948657pt_BR
dc.contributor.referee1Ferrari, Anderson-
dc.contributor.referee1Latteslattes.cnpq.br/1349390714783997pt_BR
dc.creatorAssis, Maria Eduarda Albano de-
dc.creator.Lattes-pt_BR
dc.date.accessioned2023-08-07T10:57:32Z-
dc.date.available2023-07-10-
dc.date.available2023-08-07T10:57:32Z-
dc.date.issued2023-07-10-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/15690-
dc.description.abstractThis article analyzes how digital influencers have contributed to the construction of femininity on TikTok, considering their influence on the lives of individuals who receive their transmitted messages. For this, videos posted on the profiles of the three most followed influencers in the application were monitored, and then forms of expression of femininity in their contents, explicit and implicit, were analyzed. The article demonstrates that the social network is a means that favors cultural pedagogy and can influence the construction of subjects, their subjectivities, and shape their conceptions of femininitypt_BR
dc.description.resumoEste artigo analisa como os/as influenciadores/as digitais têm contribuído para a construção de feminilidades no TikTok, considerando sua influência na vida dos indivíduos que recebem suas mensagens transmitidas. Para isso, foram acompanhados os vídeos postados nos perfis das três influenciadoras mais seguidas do aplicativo, e depois analisadasformas de expressão de feminilidade em seus conteúdos, explícitas e implícitas. O artigo demostra que a rede social é um meio que favorece a pedagogia cultural e pode influenciar a construção dos sujeitos, suas subjetividades, e moldar suas concepções sobre feminilidadept_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectTiktokpt_BR
dc.subjectCriador de conteúdopt_BR
dc.subjectInfluenciador digitalpt_BR
dc.subjectFeminilidadept_BR
dc.subjectPedagogia culturalpt_BR
dc.subjectRelações de gêneropt_BR
dc.subjectDigital influencerpt_BR
dc.subjectFemininitypt_BR
dc.subjectCultural pedagogypt_BR
dc.subjectGender relationspt_BR
dc.subject.cnpqEducaçãopt_BR
dc.titleTiktok como pedagogia cultural: influência de criadoras de conteúdo na construção da feminilidadept_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia presencial - TCC Graduação



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons