https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/15185
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
mariaeduardacarolinepereiraesilva (4).pdf | 10.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Santiago, Mylene Cristina | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | lattes.cnpq.br/0803555578064293 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Callian, Giovana Rabite | - |
dc.contributor.referee1Lattes | - | pt_BR |
dc.creator | Silva, Maria Eduarda Caroline Pereira | - |
dc.creator.Lattes | lattes.cnpq.br | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-03-14T10:45:12Z | - |
dc.date.available | 2022-12-04 | - |
dc.date.available | 2023-03-14T10:45:12Z | - |
dc.date.issued | 2022-12-04 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/15185 | - |
dc.description.abstract | This experience report was carried out seeking to explain the learning process, as a student of the institutional scholarship program for teaching initiation at the Federal University of Juiz de Fora. With the objective of presenting an experience report regarding the formative experiences lived at PIBID, this course conclusion work deals with fundamental elements in the area of literacy studies, as an elementary path in the quantitative and qualitative improvement of Brazilian education, using as references activities developed during the period of immersion in school for initiation into teaching. The work highlights the importance of articulation between basic education and higher education in the teacher training process, as well as demonstrates the efforts undertaken by the literacy subproject team during the pandemic period. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este relato de experiência foi realizado buscando explicitar o processo de aprendizagem, enquanto aluna do programa institucional de bolsa de iniciação à docência na Universidade Federal de Juiz de Fora. Com o objetivo de apresentar um relato de experiência referente às experiências formativas vivenciadas no PIBID, este trabalho de conclusão de curso versa sobre elementos fundamentais na área de estudos sobre alfabetização como percurso elementar na melhora quantitativa e qualitativa da educação brasileira, usando como referências atividades desenvolvidas durante o período de imersão na escola para iniciação à docência. O trabalho evidencia a importância da articulação entre educação básica e ensino superior no processo de formação docente, como também demonstra os esforços empreendidos pela equipe do subprojeto de alfabetização durante o período de pandemia. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFJF | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ | * |
dc.subject | Aprendizagem PIBID. | pt_BR |
dc.subject | Alfabetização | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | PIBID | pt_BR |
dc.subject | Learning | pt_BR |
dc.subject | Literacy | pt_BR |
dc.subject | Education | pt_BR |
dc.subject | PIBID | pt_BR |
dc.subject.cnpq | Educação | pt_BR |
dc.title | Pibid alfabetização: relato de experiência formativa no programa institucional de bolsa de iniciação à docência em tempos de pandemia. | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
Appears in Collections: | Pedagogia presencial - TCC Graduação |
This item is licensed under a Creative Commons License