Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/13088
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
elianamariapereira.pdfPDF/A1.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Tavares Júnior, Fernando-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2464181759809989pt_BR
dc.contributor.referee1Reis, Rafaela-
dc.contributor.referee1Latteshttps://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.contributor.referee2Castro, Vanessa G.-
dc.contributor.referee2Latteshttps://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.creatorPereira, Eliana Maria-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9373344825630193pt_BR
dc.date.accessioned2021-07-19T13:26:23Z-
dc.date.available2021-07-19-
dc.date.available2021-07-19T13:26:23Z-
dc.date.issued2021-05-14-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34019/ufjf/di/2021/00102pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/13088-
dc.description.abstractThis dissertation is dedicated to the analysis of the monitoring and evaluation of Goal 7 – which deals with the improvement of the flow and quality of education – of the Municipal Education Plan of São Luís/MA (PME/São Luís). The Empirical analysis focuses on the 6th grade of Elementary School, a critical stage of transition for students between important cycles. The objective is to monitor Goal 7 of the PME, with the guiding question being the reflection on the factors that have influenced the low frequency and the irregular flow of students in the 6th grade of Elementary School of the municipal public network of São Luís/MA. The bibliographical and documental analysis constitutes the first part of the research. This is followed by an empirical analysis of the monitoring of Target 7 and its evidence. It concludes with the proposal of an Education Action Plan aimed at improving the monitoring and evaluation of São Luís’ PME, especially its Goal 7.pt_BR
dc.description.resumoA presente dissertação dedica-se à investigação do monitoramento e avaliação da Meta 7 - que trata da melhoria do fluxo e da qualidade da educação - do Plano Municipal de Educação de São Luís/MA (PME/São Luís). A empiria voltase ao 6º ano do Ensino Fundamental, etapa crítica de transição dos estudantes entre importantes anos de estudos. Objetiva-se monitorar a Meta 7 do PME, tendo como questão norteadora a reflexão acerca da baixa frequência e o fluxo irregular de estudantes do 6º ano do Ensino Fundamental da Rede Pública Municipal de São Luís/MA. A análise bibliográfica e documental constitui a primeira parte da pesquisa. Segue-se a empiria acerca de: como tem sido feito o monitoramento da Meta 7 do PME de São Luís? Conclui-se com a proposta de um Plano de Ação Educacional direcionado ao aprimoramento do monitoramento e da avaliação do PME de São Luís, especialmente sua Meta 7 por fomentar a qualidade da educação básica em todas as etapas e modalidades, com melhoria do fluxo escolar.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programMestrado em Gestão e Avaliação em Educação Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/br/*
dc.subjectMonitoramento de políticas educacionaispt_BR
dc.subjectFluxo e rendimento escolarpt_BR
dc.subjectPlano Nacional de Educação (PNE)pt_BR
dc.subjectPlano Municipal de Educação (PME)pt_BR
dc.subjectMonitoring of educational policiespt_BR
dc.subjectSchool performancept_BR
dc.subjectNational Education Plan (PNE)pt_BR
dc.subjectMunicipal Education Plan (PME)pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titlePlanejamento educacional e seu monitoramento: o caso de São Luís do Maranhãopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Pública (Dissertações)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons