Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1160
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lucianaaparecidaborgeslosano.pdf2.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Silva, Amarildo Melchiades da-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4791022U0pt_BR
dc.contributor.referee1Rodrigues, Chang Kuo-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4739544D6pt_BR
dc.contributor.referee2Oliveira, Rosana de-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.brpt_BR
dc.creatorLosano, Luciana Aparecida Borges-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4322510U5pt_BR
dc.date.accessioned2016-04-24T03:36:38Z-
dc.date.available2016-04-11-
dc.date.available2016-04-24T03:36:38Z-
dc.date.issued2013-10-24-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1160-
dc.description.abstractThis work aims to develop tasks for Financial Education for the 6th year of elementary school and analyze them as Model of Semantic Fields. The educational product will consist of the following tasks, for use in classrooms math 6th grade of elementary school, which is part of a proposal to the Financial Education as a cross-cutting theme in the mathematics curriculum of basic education. The task set was applied for two pairs of students in 6th grade and later, in a classroom of Mathematics, also from 6th grade. Analyzes Productions meanings of the subjects were made. The research is characterized by a qualitative approach and taking the model as a theoretical basis of Semantic Fields.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo elaborar tarefas de Educação Financeira para o 6º ano do Ensino Fundamental e analisá-las conforme o Modelo dos Campos Semânticos. O produto educacional será constituído destas tarefas, para aplicação em salas de aula de matemática do 6º ano do Ensino Fundamental, que é parte de uma proposta de inserção da Educação Financeira como tema transversal no currículo de Matemática da Educação Básica. O conjunto de tarefas foi aplicado a duas duplas de alunos de 6º ano e posteriormente, em uma sala de aula de Matemática, também de 6º ano. Foram feitas as análises das produções de significados dos sujeitos de pesquisa. A investigação se caracteriza por uma abordagem qualitativa e toma como base teórica o Modelo dos Campos Semânticos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICE – Instituto de Ciências Exataspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação Matemáticapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Matemáticapt_BR
dc.subjectEducação Financeirapt_BR
dc.subjectProdução de Significadospt_BR
dc.subjectEnsino e aprendizagempt_BR
dc.subjectEnsino Fundamentalpt_BR
dc.subjectMathematics Educationpt_BR
dc.subjectFinancial Educationpt_BR
dc.subjectProduction of Meaningspt_BR
dc.subjectTeaching and learningpt_BR
dc.subjectElementary Educationpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICApt_BR
dc.titleDesign de tarefas de educação financeira para o 6º ano do ensino fundamentalpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Educação Matemática (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.