Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10350
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
isadoragoncalvesjunqueiradecarvalho.pdf806.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Alvarenga, Nilson Assunção-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4188323551381417pt_BR
dc.contributor.referee1Lopes, Erika Savernini-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5130539919434347pt_BR
dc.contributor.referee2Rodrigues, Cristiano José-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2088876547211993pt_BR
dc.creatorCarvalho, Isadora Gonçalves Junqueira de-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/7688237286792041pt_BR
dc.date.accessioned2019-08-07T16:59:06Z-
dc.date.available2019-07-22-
dc.date.available2019-08-07T16:59:06Z-
dc.date.issued2018-12-13-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10350-
dc.description.abstractThis paper intends to discuss the narrative context and the character in a cinema tendency in the contemporary realism, which has been understood as “sensory realism” or “flow cinema”. For this to happen, a presentation about two other well-established cinematographic styles will be made to serve as the basis for the analysis. Classical cinema and Italian neo-realism (which inaugurates what is commonly called modern cinema) have a different aesthetic and narrative structure than what is seen in the most sensorial films analyzed and, therefore, they will help to understand how the characters are displayed in this model. After presenting the main characteristics of the trend to be analyzed, it will be carried out a study of the Brazilian film O Homem das Multidões, 2013, directed by Marcelo Gomes and Cao Guimarães.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho busca pensar o contexto narrativo e o personagem em uma tendência do cinema no realismo contemporâneo, o qual tem sido entendido como “realismo sensorial” ou “cinema de fluxo”. Para tal, será feita uma apresentação de outros dois estilos cinematográficos, já bem consolidados, que servirão de base para a análise. O cinema clássico e o neo realismo italiano (que inaugura o que comumente se chama cinema moderno) possuem uma estrutura estética e narrativa diferente do que é visto nos filmes mais sensoriais analisados e, por esse motivo, ajudarão a entender como os personagens desse modelo mais recente são apresentados. Após apresentar as principais características da tendência que se quer analisar, será feito um estudo do filme brasileiro O Homem das Multidões de 2013, dirigido por Marcelo Gomes e Cao Guimarães.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectCinemapt_BR
dc.subjectPersonagempt_BR
dc.subjectRealismopt_BR
dc.subjectFluxopt_BR
dc.subjectCinemapt_BR
dc.subjectCharacterpt_BR
dc.subjectRealismpt_BR
dc.subjectFlowpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleContexto narrativo e personagem no cinema de realismo sensorialpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Jornalismo - TCC Graduação



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons