https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8953
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relato de experiência de intercâmbio Brasil Canadá.pdf | 65.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Dias, Iêda Maria Ávila Vargas | - |
dc.creator | Santos, Rosangela da Silva | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-13T14:35:22Z | - |
dc.date.available | 2019-02-12 | - |
dc.date.available | 2019-02-13T14:35:22Z | - |
dc.date.issued | 2007-06 | - |
dc.citation.volume | 11 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 365 | pt_BR |
dc.citation.epage | 369 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/S1414-81452007000200028 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8953 | - |
dc.description.abstract | The present article consists in an experience report about the visit of study realized in Canadá through the Bourse de Complément de de Spécialisation of the Faculty Enrichment Program in Brazil, granted by the Canada Embassy in Brazil. It describes the activities carried though during the visit and presents the Interdisciplinary Program of Precocious Intervention. This program is based on the experience of the intervention by the enrolled boarding way in the education chain for the health, it recognizes the effectiveness of the professional intervention narrowly connected to the degree of contribution established between parents and professionals and emphasizes the importance of family-nurse to develop and to share knowledge and experiences. To conclude can be said that beyond the reach of the objective tracings in the visit, innumerable were the profits acquired in the development of this activity. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente artigo consiste no relato de experiência da visita de estudo realizada ao Canadá através da Bourse de Complément de Spécialisation do Faculty Enrichment Program in Brazil, concedida pela Embaixada do Canadá no Brasil. Descreve as atividades realizadas durante a visita e apresenta o Programa Interdisciplinar de Intervenção Precoce. Este programa baseia-se na experiência de intervenção por meio da abordagem inscrita na corrente da educação para a saúde, reconhece a eficácia da intervenção profissional estreitamente ligada ao grau de colaboração estabelecido entre pais e profissionais e enfatiza a importância de a família-enfermeira desenvolver e compartilhar conhecimentos e experiências. À guisa da conclusão, pode-se de dizer que, para além do alcance dos objetivos traçados na proposta da visita, inúmeros foram os ganhos advindos no desenvolvimento dessa atividade. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Escola Anna Nery | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Intercâmbio Educacional Internacional | pt_BR |
dc.subject | Educação de Pós-graduação em Enfermagem | pt_BR |
dc.subject | Equipe de Assistência ao Paciente | pt_BR |
dc.subject | International Educational Exchange | pt_BR |
dc.subject | Education, Nursing, Graduate | pt_BR |
dc.subject | Patient Care Team | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Relato de experiência de intercâmbio Brasil/Canadá: conhecendo o programa interdisciplinar de intervenção familiar | pt_BR |
dc.title.alternative | Experience report of the Brazil/Canada exchange: knowing the interdisciplinary program of family intervention | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.