Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7437
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Efeito de um programa de histórias com abordagem sociocognitiva.pdf349.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCorrêa, Jaqueline Pereira Dias-
dc.creatorMarturano, Edna Maria-
dc.creatorRodrigues, Marisa Cosenza-
dc.creatorNahas, Andressa Kutschenko-
dc.date.accessioned2018-09-12T15:17:47Z-
dc.date.available2018-09-12-
dc.date.available2018-09-12T15:17:47Z-
dc.date.issued2016-06-
dc.citation.volume32pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage9pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e32429pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7437-
dc.description.abstractThis study aimed to evaluate a story reading program for possible effects on children's socio-cognitive and behavioral development. The program is comprised by 25 storybooks, which are rich in social cues. It was administered to two consecutive classes of early childhood education, which compound two groups, GI and GII. To investigate effects of the program, socio-cognitive skills, social skills, and behavior problems were assessed. GI was evaluated before and after the intervention. During the following year, GII was assessed twice before intervention, with an interval equal to the duration of the program, and again after the intervention. Comparisons between and within groups showed an increase in socio-cognitive and social skills, and reduced behavioral difficulties, suggesting positive effects of the program.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo objetivou avaliar um programa para promoção de habilidades sociocognitivas, baseado na leitura de histórias, quanto a possíveis efeitos no desenvolvimento sociocognitivo e comportamental. O programa conta com 25 livros infantis, ricos em pistas sociais. Participaram duas turmas consecutivas da educação infantil, compondo dois grupos, GI e GII. Para aferir efeitos do programa, foram avaliadas habilidades sociocognitivas, habilidades sociais e problemas de comportamento. GI foi avaliado antes e depois de passar pelo programa. No ano seguinte, GII foi avaliado antes da intervenção duas vezes, com intervalo equivalente ao da duração do programa, e novamente depois da intervenção. Comparações entre e intra grupos mostraram aumento nas habilidades sociocognitivas e sociais, bem como redução de dificuldades comportamentais, sugerindo efeitos positivos do programa.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofPsicologia: Teoria e Pesquisapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectCognição socialpt_BR
dc.subjectIntervenção psicológicapt_BR
dc.subjectEarly childhood educationpt_BR
dc.subjectSocial cognitionpt_BR
dc.subjectPsychological interventionpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleEfeito de um programa de histórias com abordagem sociocognitiva em crianças de educação infantilpt_BR
dc.title.alternativeEffect of a program of stories with a social cognitive approach in kindergarten childrenpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.