Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/19739
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Type: Tese
Title: Fatores associados à aceitação e barreiras na utilização de metodologias ativas de aprendizagem por professores do ensino médico: um estudo de abrangência nacional
Author: Campos, Maria Antônia
First Advisor: Lucchetti, Giancarlo
Co-Advisor: Ezequiel, Oscarina da Silva
Referee Member: Chazan, Ana Cláudia Santos
Referee Member: Guerra, Zaqueline Fernandes
Referee Member: Corrêa, Cyntia Pace Schmitz
Referee Member: Tibiriça, Sandra Helena Cerrato
Resumo: -
Abstract: -
Keywords: Educação médica
Metodologias ativas de aprendizagem
Docentes de medicina
Barreiras educacionais
Desenvolvimento docente
Inovação pedagógica
Medical education
Active learning methods
Medical school faculty
Educational barriers
Faculty development
Pedagogical innovation
CNPq: CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::MEDICINA
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: Faculdade de Medicina
Program: Programa de Pós-graduação em Saúde Coletiva
Access Type: Acesso Embargado
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/19739
Issue Date: 23-Sep-2025
Appears in Collections:Doutorado em Saúde Coletiva (Teses)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons