Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/19364
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
brunarayaravitorinodasilva.pdfPDF/A3.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Oliveira, Solange Riveli de-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2663337431229210pt_BR
dc.contributor.referee1Moreira, Nathalia Carvalho-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4234933638102118pt_BR
dc.contributor.referee2Souza, Artemiza Oliveira-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0130853864763556pt_BR
dc.creatorSilva, Bruna Rayara Vitorino da-
dc.creator.Latteshttps://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.date.accessioned2025-09-03T15:14:24Z-
dc.date.available2025-09-03-
dc.date.available2025-09-03T15:14:24Z-
dc.date.issued2025-08-20-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/19364-
dc.description.abstractThis research addresses the positioning of a beauty studio managed by Rafaella Ramos, evaluating factors that contribute to its reputation and success in the market. The study highlights the importance of the physical environment, which features a view of one of the city’s most iconic tourist spots, as well as a well-lit and harmonious space, ensuring that every client who visits experiences comfort. Furthermore, scheduling appointments at set times provides convenience and modernity, facilitating the organization of personal tasks. Social media functions as an exhibition tool, especially Instagram, and strengthens the connection with consumers, although engagement is not frequent. High professional qualification, personal connection, and client care contribute to customer retention, with clients often coming through referrals. The research emphasizes marketing strategies, relationship management, and the workplace environment as key elements for brand strengthening. As recommendations, it is suggested to expand studies to different regions and further explore digital marketing strategies to enhance business growth.pt_BR
dc.description.resumoEssa pesquisa aborda o posicionamento de um estúdio de estética administrado por Rafaella Ramos, avaliando fatores que contribuem para sua reputação e sucesso no mercado. A pesquisa mostra a importância do ambiente físico, onde existe uma vista para um dos pontos mais turísticos da cidade, ambiente iluminado, harmônico, fazendo com que cada cliente que passe por lá tenha uma experiência confortável. Além do mais, o agendamento com horário marcado garante praticidade e modernidade, facilitando na organização de tarefas pessoais. As redes sociais funcionam de modo expositor, principalmente a ferramenta Instagram e fortalecem o vínculo com os consumidores, embora o engajamento não seja frequente. A alta qualificação profissional, conexão pessoal e acolhimento, colaboram para a permanência das clientes, que constantemente chegam por indicações. A pesquisa dá ênfase nas estratégias de marketing, gestão de relacionamento e o local de trabalho para o fortalecimento da marca. A título de recomendações, é sugerido ampliar estudos em regiões distintas, e aprofundar nas estratégias de marketing digital para ampliar o crescimento do negócio.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora - Campus Avançado de Governador Valadarespt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICSA - Instituto Ciências Sociais Aplicadaspt_BR
dc.publisher.initialsUFJF/GVpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEmpreendedorismo femininopt_BR
dc.subjectSobrancelhaspt_BR
dc.subjectMarketing digitalpt_BR
dc.subjectFortalecimento da marcapt_BR
dc.subjectFemale entrepreneurshippt_BR
dc.subjectEyebrowspt_BR
dc.subjectDigital marketingpt_BR
dc.subjectBrand strengtheningpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::MARKETINGpt_BR
dc.titleEmpreendedorismo e beleza: estratégias de uma jovem empresária no mercado de sobrancelhaspt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Administração - Campus GV



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons