Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/17256
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
caioferreirasilva.pdf4.74 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mata, Jhonatan Alves Pereira-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4615632494533159pt_BR
dc.contributor.referee1Coutinho, Iluska Maria da Silva-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7068648540073233pt_BR
dc.contributor.referee2Pereira, Allan de Gouvêa-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0570952648427715pt_BR
dc.creatorSilva, Caio Ferreira-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.brpt_BR
dc.date.accessioned2024-08-23T14:38:43Z-
dc.date.available2024-08-23-
dc.date.available2024-08-23T14:38:43Z-
dc.date.issued2024-02-29-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/17256-
dc.description.abstractOn March 29, 2023, Brazil reached the tragic number of 700,000 deaths due to the Covid-19 pandemic. This dissertation aims to analyze and compare the editions of the main news programs on Brazilian open TV, with the aim of understanding which resources the newspapers used to inform and cover, from 2020 to 2023, the milestone of 100 thousand, 500 thousand and 700 thousand deaths from coronavirus, as well as understanding how, and whether or not broadcasters maintained the catch-all pattern of journalism, which has as its main characteristic the lack of a clear ideological identity, caused by a marketing orientation that maximizes the audience. To do this, we are anchored in the methodology of analyzing audiovisual materiality. (COUTINHO,2016;2018.)pt_BR
dc.description.resumoNo dia 29 de março de 2023 o Brasil atingiu o número trágico de 700 mil mortos pela pandemia de covid-19. Esta dissertação pretende analisar e comparar as edições dos principais telejornais da TV aberta brasileira, com objetivo de entender quais recursos os jornais utilizaram para informar e cobrir, de 2020 a 2023, o marco das 100 mil, 500 mil e 700 mil mortes pelo coronavírus, bem como entender como, e se as emissoras se mantiveram ou não no padrão catch-all de jornalismo, que tem como principal característica a falta de uma identidade ideológica clara, causada por uma orientação mercadológica visando maximizar a audiência. Para isso, nos ancoramos na metodologia de análise da materialidade audiovisual. (COUTINHO,2016;2018.)pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rightsAttribution 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/*
dc.subjectTelejornalismopt_BR
dc.subjectCobertura da pandemiapt_BR
dc.subjectCovid-19pt_BR
dc.subjectPadrão catch-allpt_BR
dc.subjectTV abertapt_BR
dc.subjectNews programmept_BR
dc.subjectPandemicpt_BR
dc.subjectCatch-allpt_BR
dc.subjectBroadcast televisionpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleA morte (é)ditada: um estudo da cobertura da pandemia pelo telejornalismo brasileiropt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Comunicação (Dissertações)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons