Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/16550
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rafaelfelipemodesto.pdfPDF/A173.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Nascimento, Juliana Goulart Soares do-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9040505821938538pt_BR
dc.contributor.referee1Perdigão, Denis Alves-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6211019088745037pt_BR
dc.contributor.referee2Rodrigues, Antônio Carlos-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/1322627918739691pt_BR
dc.creatorModesto, Rafael Felipe-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6527625200289822pt_BR
dc.date.accessioned2024-01-25T11:04:47Z-
dc.date.available2024-01-25-
dc.date.available2024-01-25T11:04:47Z-
dc.date.issued2023-12-13-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/16550-
dc.description.abstractThis present case of teaching proposes to students the need to evaluate strategies that impact the career management process. The case provokes, through the example of a recent graduate, the variants that involve career management while explaining the importance of organizational skills and competencies aligned with the personal brand management strategy in order to think about the career management model to be followed, guided by the life project as a guide. The situations reported in this case are based on a real story and the character's name was changed to preserve his image, as well as the company sectors. The teaching notes provide suggestions for issues to be discussed in the classroom, in addition to a dynamic proposal for using the case that makes it possible to relate the facts to the literature on life design and competency-based management.pt_BR
dc.description.resumoO presente caso de ensino propõe aos estudantes, a necessidade de avaliar estratégias que impactam o processo de gestão de carreira. O caso provoca através do exemplo de um recém formado as variantes que envolvem a gestão de carreira ao tempo que explicita a importância das habilidades e competências organizacionais alinhadas a estratégia de gestão de marca pessoal para assim pensar o modelo de gestão de carreira a ser seguido, pautado pelo projeto de vida como um norteador. As situações relatadas neste caso são baseadas em uma história real e o nome do personagem foi alterado para preservação da sua imagem, bem como os setores das empresas. As notas de ensino trazem sugestões de questões a serem discutidas em sala de aula, além de uma proposta de dinâmica para utilização do caso que possibilita relacionar os fatos coma literatura sobre projeto de vida e gestão por competências.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora - Campus Avançado de Governador Valadarespt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICSA - Instituto Ciências Sociais Aplicadaspt_BR
dc.publisher.initialsUFJF/GVpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/br/*
dc.subjectGestão de carreirapt_BR
dc.subjectProjeto de vidapt_BR
dc.subjectHabilidades e competênciaspt_BR
dc.subjectCareer managementpt_BR
dc.subjectLife projectpt_BR
dc.subjectSkills and competenciespt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOpt_BR
dc.titleProjeto de Vida e Gestão de Carreirapt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Administração - Campus GV



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons