Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/13540
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dilenodustanlucasdesouza.pdfPDF/A1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.referee1Pacheco, Luciana-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.contributor.referee2Costa, Antônio Claudio Moreira-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2572632795045384pt_BR
dc.contributor.referee3Leite, Janete Luzia-
dc.contributor.referee3Latteshttp://lattes.cnpq.br/4459055700086649pt_BR
dc.contributor.referee4Magalhães, Luís Mauro Sampaio-
dc.contributor.referee4Latteshttp://lattes.cnpq.br/8182251407761783pt_BR
dc.contributor.referee5Lopes, Jader Janer Moreira-
dc.contributor.referee5Latteshttp://lattes.cnpq.br/4297078672618566pt_BR
dc.creatorSouza, Dileno Dustan Lucas de-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/0438813085386094pt_BR
dc.date.accessioned2021-10-26T22:15:45Z-
dc.date.available2021-10-26-
dc.date.available2021-10-26T22:15:45Z-
dc.date.issued2021-10-01-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34019/ufjf/te/2021/00121-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/13540-
dc.description.abstractThe objective of this text entitled STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND EDUCATION OF THE FIELD is to comply with the requirements for career progression for full professor (class E), as well as to analyze and/or understand the relations between the State, Popular Social Movements and Education do Campo with emphasis on the educational dimension of the educational practices and conceptions of popular social movements and their educational interaction with the Education of the Country. To reach the stated objective, a qualitative research of historical performance was carried out, passing through a brief discussion about the state, the relationship between Popular Education, Popular Social Movements and Rural Education in order to think about educational concepts and practices. And so, capture the likely changes that society has gone through and is going through. Thus, the research was directed towards examining these transformations, taking into account the political, economic and social changes that Brazilian society is undergoingpt_BR
dc.description.resumoO objetivo desse texto intitulada ESTADO, MOVIMENTOS SOCIAIS E EDUCAÇÃO DO CAMPO é de cumprir com as exigências para a progressão na carreira para professor titular (classe E), bem como analisar e/ou compreender as relações entre o Estado, Movimentos Sociais Populares e Educação do Campo com destaque para a dimensão educativa das práticas e concepções educativas dos movimentos sociais populares e sua interação educativa com a Educação do Campo. Para o alcance do objetivo enunciado foi feito pesquisa qualitativa da atuação histórica passando por uma resumida discussão sobre o estado, a relação entre Educação Popular, Movimentos Sociais Populares e Educação do Campo a fim de pensar concepções e práticas educativas. E assim, captar as prováveis mudanças por que passou e passa a sociedade. Assim, a pesquisa foi dirigida para o exame dessas transformações, levando-se em consideração as mudanças políticas, econômicas e sociais porque passa a sociedade brasileirapt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subject-pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleEstado, movimentos sociais populares e educação do campopt_BR
dc.typeTesept_BR
Appears in Collections:Professor Titular da Carreira do Magistério Superior (Teses)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons