Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1159
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
arethafontesalves.pdf3.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Dissertação
Title: Álgebra linear como um curso de serviço para a licenciatura em matemática: o estudo dos espaços vetoriais
Author: Alves, Aretha Fontes
First Advisor: Mendes, Cristiane de Andrade
Co-Advisor: Silva, Amarildo Melchiades da
Referee Member: Bolite Frant, Janete
Resumo: O presente trabalho tem como objetivo levantar as características de um Curso de Serviço de Álgebra Linear voltado a alunos de Licenciatura em Matemática. Para tanto, desenvolvemos uma análise segundo o Modelo dos Campos Semânticos e uma revisão de literatura, voltada para três temas que permeiam nosso estudo, são eles: a Produção de Significados para a Álgebra Linear; a noção de Curso de Serviço e; a Formação Matemática do Professor de Matemática. Esta análise possibilitou que nos preparássemos para realizar uma pesquisa de campo que se constituiu em um seminário de Álgebra Linear com o intuito de estruturar quais seriam estas características.
Abstract: This work aims to raise the characteristics of a Service Course in Linear Algebra for students of Mathematics. For that, we develop an analysis according to the Model of Semantic Fields and a literature review focused on three themes that permeate our study, they are: Production of meanings for Linear Algebra, the notion of Service Course and; the Mathematics Training of mathematics teacher. This analysis allowed us to prepare ourselves to conduct a field research which constituted which was constituted by a seminary in Linear Algebra with the aim of structuring what these characteristics would be.
Keywords: Álgebra Linear
Modelo dos Campos Semânticos
Formação Matemática do Professor de Matemática
Linear Algebra
Model of Semantic Fields
Mathematics Training of mathematics teacher
CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora
Institution Initials: UFJF
Department: ICE – Instituto de Ciências Exatas
Program: Programa de Pós-graduação em Educação Matemática
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1159
Issue Date: 8-Nov-2013
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Educação Matemática (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.