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dc.creatorOliveira, Rafaela Reis Azevedo de-
dc.creatorTeixeira, Beatriz de Basto-
dc.date.accessioned2020-02-11T12:22:39Z-
dc.date.available2019-05-21-
dc.date.available2020-02-11T12:22:39Z-
dc.date.issued2019-05-06-
dc.citation.volume34pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage185pt_BR
dc.citation.epage209pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/s0102-6992-201934010008pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11497-
dc.description.abstractThis article presents the results from a doctoral dissertation that analyzed the actions taken by the Office for the Protection of Children and Youth and the Child Protective Services, from 2009 to 2013, in order to guarantee access to Early childhood education in the city of Juiz de Fora, Minas Gerais. The research was conducted by means of bibliographical review, documental analyses and semi-structured interview. As examples of brief results, it is pointed out the city's difficulty in securing access to Early childhood education, especially to nursery schools, and fulfilling the goals established in national education guidelines; the ineffectiveness of the children and youth's social protection network; and the movement of (de)Judicialization of education, considering the participation of another actor for demanding children’s right: the legislative power.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo apresenta resultados de tese de doutorado que analisou as ações da Promotoria da Infância e Juventude, e dos Conselhos Tutelares para a garantia do acesso à educação infantil no município de Juiz de Fora (MG), que tramitaram entre 2009 e 2014. A pesquisa foi realizada por meio de revisão bibliográfica, análise documental e entrevistas semiestruturadas. Como resultados, aponta-se a dificuldade do município em garantir o acesso à educação infantil, sobretudo a subetapa de creches, e o cumprimento de metas estipuladas em política nacional de educação; a inoperância da rede de proteção social da criança e do adolescente; e o movimento de (des)judicialização da educação, haja vista a entrada em cena de um outro ator para a exigibilidade do direito da criança: o Poder Legislativo.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofSociedade e Estadopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectJudicialização da educaçãopt_BR
dc.subjectRegime de colaboraçãopt_BR
dc.subjectMinistério Públicopt_BR
dc.subjectConselhos tutelarespt_BR
dc.subjectPoder Legislativopt_BR
dc.subjectJudicialization of educationpt_BR
dc.subjectCollaboration schemept_BR
dc.subjectPublic Prosecutor's Officept_BR
dc.subjectChild protective servicespt_BR
dc.subjectLegislative Powerpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleJudicialização da educação: regime de colaboração e rede de proteção social da criança e do adolescentept_BR
dc.title.alternativeJudicialization of education: collaboration scheme and child and adolescent social protection networkpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
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