https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10552
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
valtiliaalbanovieiradias.pdf | 325.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Souza, Andrea Silveira de | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4742948T8 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Machado, Carla Silva | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4739347Z3 | pt_BR |
dc.creator | Dias, Valtilia Albano Vieira | - |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/ | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T17:36:01Z | - |
dc.date.available | 2019-05-22 | - |
dc.date.available | 2019-08-26T17:36:01Z | - |
dc.date.issued | 2018-12-15 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10552 | - |
dc.description.abstract | This work of completion of the Specialization Course in Information and Communication Technologies for Basic Education is composed of the memorial, report of the activities developed during the course subjects and of the didactic project developed by the candidate to the title of specialist. The didactic project was developed in a school of the state network of Minas Gerais, in a class of the first year of high school, having used as resources, computers, tablets and the blog. The results obtained with the development of the didactic project were surprising, the interest and the creativity flowed during the classes and new possibilities of teaching also arose from this project. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho de conclusão do Curso de Especialização em Tecnologias da Informação e Comunicação para a Educação Básica é composto pelo memorial, relato das atividades desenvolvidas durante as disciplinas do curso e de projeto didático desenvolvido pelo(a) candidato(a) ao título de especialista. O projeto didático foi desenvolvido em uma escola da rede estadual de Minas Gerais, em uma turma do primeiro ano do ensino médio, tendo utilizado como recursos, computadores, tablets e o blog. Os resultados obtidos com o desenvolvimento do projeto didático foram surpreendentes, o interesse e a criatividade fluíram durante as aulas e novas possibilidades de ensino também surgiram a partir deste projeto. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFJF | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Tecnologia | pt_BR |
dc.subject | Informação | pt_BR |
dc.subject | Comunicação | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Desenvolvimento | pt_BR |
dc.subject | Technology | pt_BR |
dc.subject | Information | pt_BR |
dc.subject | Communication | pt_BR |
dc.subject | Education | pt_BR |
dc.subject | Development | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
dc.title | Mídias sociais e educação: o uso do blog como ferramenta pedagógica no ensino de história para o Ensino Médio | pt_BR |
dc.title.alternative | Social media and education: the use of the blog as a pedagogical tool in teaching history to high school | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
Appears in Collections: | Tecnologias da Informação e Comunicação no Ensino Básico |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.